daen
+45 70 25 11 27
daen
+45 70 25 11 27

Mød vores kunder

Læs mere om vores kunder og deres oplevelser her. Klik på det firma du vil høre mere om, og du vil på de fleste blive dirigeret videre til deres kundehistorie.

Wiba Tech | Fra NAV til Business Central med succes 

Wiba Tech havde et stort ønske om at øge fleksibilitet og sikkerhed i deres økonomisystem. Business Central i skyen var løsningen.  

Wiba Tech har i mere end 40 år været en af markedets markante leverandører af produktionsudstyr til den danske plastbranche. Som dansk forhandler af Wittmann Technology og Wittmann Battenfeld, er Wiba Tech totalleverandør til plastindustrien med sprøjteløbemaskiner, robotter, periferiudstyr og meget mere.

Som økonomisystem har Wiba Tech i en årrække benyttet NAV 2016 med en række specialtilpasninger. NAV har fungeret godt og været en tilfredsstillende løsning men efter, at Microsoft har introduceret Business Central som NAVs aftager, har mulighederne og fleksibiliteten i Business Central fristet mere og mere. I sommeren 2021 besluttede Wiba Tech derfor at konvertere fra NAV til Business Central, hvor både data og tilpasninger skulle med.

Prøvekonvertering 

Som leverandør til konverteringen blev wisepeople.it valgt. Vi fungerede i forvejen som Wiba Techs NAV leverandør, havde masser af konverteringserfaring og kunne tilbyde en fast konverteringspris.

Selve konverteringsprocessen startede i efteråret 2021. Som en del af konverteringsprocessen, modtog Wiba Tech en prøvekonvertering med deres data og tilpasninger. Prøvekonverteringen gav dem tid til at udforske Business Centrals brugerinterface og forberedte dem på den endelige konvertering. ”Selvom Business Central minder meget om NAV, var det godt at modtage demoen i god tid, så vi kunne teste og vænne os til systemet med vores egne data inden den endelige konvertering”.

Fleksibilitet og sikkerhed

Wiba Tech valgte Business Central, som Cloud løsning, da de udover fleksibilitet også ønskede højere server-sikkerhed. ”Det har været vigtigt for os, at Business Central ligger i skyen, da vi har fået øget vores fleksibilitet. Vi har nem access fra alle steder og alle enheder, og vores medarbejdere kan nu have en mere fleksibel hverdag.”

Den endelige konvertering fandt, som planlagt, sted i januar 2022, og Wiba Tech har siden da været glade for Business Central som deres økonomisystem. ”Vi fandt konverteringsprocessen meget flydende og overskuelig. Wisepeople var velforberedte og flyttede alle vores data og tilpasninger til Business Central uden problemer. De eneste mindre udfordringer, vi har haft, har været småfejl i Business Central. Men heldigvis kommer der løbende updates fra Microsofts side, så Business Central bliver bedre og bedre”.

”Jeg kan helt klart anbefale wisepeople.it til andre virksomheder der ønsker at konvertere deres økonomisystem til Business Central. Folkene bag wisepeople er meget sympatiske og ikke mindst dygtige til det de laver.” 

Jesper Skaarup
Direktør, Wiba Tech

iGlobe | Fra e-conomic til Business Central på få dage 

iGlobe migrerer fra e-conomic til Business Central på et par dage, og har derigennem opnået drømmen om en løsning som én sammenhængende platform

Det uafhængige Microsoft partner netværk IAMCP viste sig fra sin bedste side. Gennem et tæt samarbejde mellem to IAMCP-medlemmer tog det blot få dage for wisepeople.it, at migrere iGlobe, fra e-conomic til Business Central (BC) med servicen BusinessGo. Så nu er iGlobe på Microsofts nye økonomisystem, og ledelsen i iGlobe kan nemt og hurtigt afrapportere til bestyrelsen, med konstant opdaterede og relevant data, ved hjælp af Power BI, og uden at skulle røre en finger.

De fleste virksomhedsledere kender til udfordringen ved at skulle fremskaffe og opdatere deres bestyrelse omkring virksomhedens nøgletal og aktuelle status. Typisk på tidspunkter, hvor der er dårlig tid. Sådan var det også for Alon Ekelund fra iGlobe, der er en Microsoft Cloud Partner (Office 365), hvis apps har vundet tre MS App Awards, og som bliver downloadet og anvendt i hele verden.

Ønsket var derfor at migrere fra e-conomic til Business Central. En opgave der kan virke uoverskuelig og kompleks for mange virksomheder, og som Alon kun blev bekræftet i, når han undersøgte markedet for rådgivning omkring migrering til BC.

Det skulle dog vise sig, at wisepeople.it, med deres ekspertise og viden om Business Central, skulle blive svaret på iGlobes udfordringer. wisepeople.it er specialiseret i Business Central og NAV, og opererer hovedsageligt i Danmark. De har tidligere været meget fokuseret på on-premise løsninger, men satser nu 100% på Business Central i skyen og på udvikling af apps til Business Central.


Findes der en nem måde at migrere til Business Central?

Kort opsummeret stod iGlobe over for følgende udfordring. Et økonomisystem der gjorde det svært og tidskrævende, at rapportere til bestyrelsen, og hvor der ikke fandtes nogen nem måde, at lave et standardiseret format, som kunne anvendes af alle i bestyrelsen.

Derudover, så forekom det ofte ubelejligt, at der på tilfældige tidspunkter, skulle fremskaffes data på kort tid omkring virksomhedens aktuelle status til bestyrelsens forskellige medlemmer. Tilmed, var det omstændigt at dele med modtagerne, med mindre Alon brugte en masse tid på at eksportere og stille tallene op i Excel-ark eller PowerPoint. Alon Ekelund vidste, at en Business Central løsning, med integrering til alle deres systemer, og en rapportering der imødekom bestyrelsens behov for at få et aktuelt overblik, kunne opnås med MS Power BI.

Men for Alon, og for så mange andre virksomhedsejere, kan en migrering fra et system til et andet, virke meget uoverskuelig og besværlig. Derfor søgte Alon rådgivning fra en række aktører på markedet, men blev kun bekræftet i besværet og kompleksiteten. Samtidig var det svært at få et samlet overblik over omfanget og omkostningerne forbundet med migreringen.

Plug and Play med BusinessGo

En konvertering til Business Central virkede uoverkommelig, selvom man i iGlobe sagtens kunne se fordelene ved det. Årsagen til, at beslutningen endelig blev truffet og sat i værk, skyldtes at iGlobe gennem IAMCP-netværket søgte rådgivning hos wisepeople.it, der har gjort det til deres mission, at migrere kunder, enkelt og hurtigt, til Business Central. Den udslagsgivende og hemmelige ingrediens, er et migreringsværktøj, som wisepeople.it har udviklet, der betyder, at iGlobe blot skulle levere udlæsningsfiler fra e-conomics, og så var datakonverteringen til Business Central gennemført på et enkelt døgn.

I tillæg til dette, kunne al kommunikation og projektstyring mellem de to parter fungere virtuelt via Teams og med anvendelse af Planner, som gjorde det nemt og overskueligt, at gennemføre hele processen fra indledende dialog til migrering og opfølgning, i en tid med Corona og krav til afstand og isolation. ”Teams er en vigtig del af migreringsprocessen med BusinessGo. Herved har kunden fuldt overblik over, hvad der skal leveres af datagrundlag, og kan på daglig basis følge med i de enkelte fremskridt.” udtaler Gorm Erich Jensen, fra wisepeople.it.

Den konkrete løsning, som wisepeople.it tilbyder, er en service de har udviklet, der hedder BusinessGo, som kan hjælpe kunder med at migrere til Business Central. Via hjemmesiden businessgo.dk, eller med en indledende dialog direkte med wisepeople.it, kan man hurtigt få udkrystalliseret migreringen i nogle individuelle behov og få en konkret pris på hele migreringen med det samme. Det er nemt, gennemskueligt og som kunde føler man sig i trygge hænder, da det tydeligt fremgår, at der er tænkt på det hele.

Udgangspunktet for tilbudsgivningen i BusinessGo er en standardkonvertering, og dertil kan kunden så tilvælge specifikke moduler. Det kan eksempelvis være specifikt fakturalayout, konvertering af indkøbsbilag, salgsfakturaer inklusive linjer, hjælp med opstart mv., og til sidst få én samlet pris, hvor alt er inkluderet og udspecificeret. Al fildeling, support, opdateringer mv. kører via Teams, der betyder, at kunden kan følge med i de enkelte fremskridt på daglig basis og uden at komme i konflikt med de restriktioner, som Corona medfører. Kun én dag tager selve datakonverteringen til Business Central, når først wisepeople.it har modtaget datagrundlaget.

Migrering på få dage og fuld integration

Alon Ekelund fra iGlobe er nu en meget lettet mand. Han er nu på Microsofts helt nye økonomisystem, sparer en masse tid, og skal ikke længere tænke på, hvornår han næste gang skal forberede rapportering til bestyrelsen. Det er han sluppet fuldstændig for, da konverteringen til BC og hans skræddersyede rapportering opsat i Power BI, nu kan tilgås af samtlige bestyrelsesmedlemmer, – når det passer dem. Rapporteringen foregår i realtid med kun en times forsinkelse. Så i dag kan iGlobes ledelse bruge tiden på at sælge løsninger og lave værdiskabende aktiviteter frem for at rapportere.

Set i et større perspektiv, så er den største hurdle – nemlig migreringen til BC – overstået med kyndig og højt specialiseret rådgivning og bistand fra wisepeople.it. Processen har kørt upåklageligt, og de har hele tiden følt sig godt hjulpet. Ydermere har iGlobe opnået en bedre integration til deres CRM-system og kan nemt oprette en kunde fra Business Central, se fakturaer mv. Hele vejen rundt, har iGlobe opnået fuld integration med Office 365, og føler ikke længere, at de er isoleret på en øde ø, men at hele løsningen nu fremstår, som en sammenhængende platform. Alon kan derfor varmt anbefale BusinessGo og wisepeople.it.

Alon Ekelund, iGlobe: ”Vi har på få døgn migreret til Business Central, opnået fuld integration, og hele løsningen fremstår nu, som én sammenhængende platform”

 
Alon, CEO, iGlobe
Alon Ekelund
CEO, iGlobe

Kontakt os, hvis du har spørgsmål til vores kundecases

App business central