Du får altså et økonomisystem, der hjælper dig til at digitalisere jeres processer og data på tværs af organisationen og platforme.
Dynamics 365 Business Central er Microsofts nye produktnavn for Dynamics NAV og er bygget på NAV’s platform. Det betyder, at al funktionaliteten fra NAV er til rådighed.
Business Central findes nu både som en Cloud løsning (Software as a Service) og som en on-premise løsning, hvor du kører løsningen på din egen server.
Business Central som Cloud løsning:
Fordelen ved Cloud løsningen er, at du blot betaler en fast månedlig ydelse pr. bruger og hverken skal købe licenser eller betale et løbende opdaterings abonnement. Du slipper altså helt for at tænke på server, hosting, opdateringer eller andet. Alt leveres direkte, som en færdig løsning der opdateres løbende med de nyeste frigivelser. Helt som du kender det fra Office 365.
Du kan stadig tilpasse Business Central, ligesom du kender det fra NAV. Det nye er, at tilpasninger ligger som såkaldte extensions. Disse extensions ligger isoleret fra standardproduktet, hvorved de løbende opdateringer fra Microsoft ikke berøres.
Licenstyper og priser:
Dynamics 365 Business Central brugerpris afhænger af dit behov. Der er 3 typer af brugere, og du skal bestemme dig for hvilken type hele virksomheden skal bruge. Du kan altså ikke blande brugertyper. Alle priser er pr. navngiven bruger pr. måned eksklusive moms. For alle gælder at der er gratis adgang for revisor.
Bemærk: Licenser faktureres ét år forud. Det betyder, at du har en årlig binding. Hvis du ønsker en månedlig binding, er dette muligt, men Microsoft tillægger i så fald prisen 25%. Stort set alle vores kunder vælger at binde sig årligt.
Data inkluderet:
Der er inkluderet 80 GB database i Business Central Cloud løsning. Herudover er der inkluderet 1 GB ekstra database pr. licenseret bruger.
Dynamics 365 Business Central licenser:
Vi tager forbehold for prisændringer fra Microsoft.