Når din virksomhed vokser, bliver kravene til et økonomisystem også naturligt større. Dét, som passede til din virksomhed for bare et par år siden dækker ikke dine behov mere.
Med Microsoft Business Central får du et økonomisystem, hvor både du og din virksomhed kan vokse. En fremtidssikret platform som kan integreres med et hav af forskellige systemer.
Ultimo 2023 udfasede e-conomic deres lagermodul og præsenterede i stedet et alternativt modul kaldet Rackbeat. Efter hvad vi hører, fungerer dette ikke optimalt. Vi oplever derfor et stadigt stigende antal henvendelse fra kunder, der ikke er tilfredse med e-conomic og derfor har besluttet at konvertere til Business Central, som allerede har et stærkt og integreret lagermodul indbygget i applikationen. Kontakt os for at høre nærmere.
BusinessGo er en service fra wisepeople.it. Her kan du nemt beregne en fast pris på din konvertering fra e-conomic til Microsoft Business Central. Du kan vælge at gå med vores standard konvertering eller nogle af de tilvalg, vi også tilbyder, i forbindelse med konverteringen.
Det er helt op til dig, hvilken løsning du vælger.
Som en del af konvertering foretager vi altid en prøvekonvertering. Det sikrer dig, at du kan tjekke, at alt kører som det skal, inden du går i drift på Business Central.
Samtidig med, at du tester prøvekonverteringen, har du en oplagt mulighed for at lære Business Central at kende med dine egne data. Du kan også undersøge Business Central, for funktionalitet der kan være interessant for dig, da du både har historik og for eksempel nemt kan udskrive faktura fra din nye Business Central.
Vi udfører den endelige konvertering over en weekend, så du hurtigt er oppe at køre på dit nye system.
Efter konverteringen behøver du ikke længere at have adgang til din gamle e-conomic. Du har adgang til dine historiske poster, du kan genudskrive gamle fakturaer eller søge i tidligere indkomne bilag i din nye Business Central. Det kan ikke være lettere, og du sparer penge og besvær.
I vores standardkonvertering løfter vi sikkert dine data fra e-conomic over i Dynamics 365 Business Central. Som en del af konverteringen udfylder vi også de grundlæggende konfigurationsdata ud fra en best practice tilgang.
Vi har en række tilvalg, som du kan tage med i din konvertering. Det kan f.eks. være overførsel af dine indscannede bilag, kundeudskrifter à la e-conomic layout eller support i forbindelse med opstart. Det er helt op til dig og virksomhedens behov.
Vælg den Business Central licens, som passer til lige netop jeres virksomhed. Microsoft har forskellige licenstyper (brugerabonnementer) som afregnes pr. bruger pr. måned og som kan tilpasses til de enkelte funktioner i jeres virksomhed.
Du har ansvaret for at udlæse data fra e-conomic og uploade dem til vores portal. Udlæsningen gennemføres simpelt og sker gennem standard eksport-funktionalitet i e-conomic.
BusinessGo konverteringen fra e-conomic til Business Central flytter data 1:1. Du er selv ansvarlig for, at de data der flyttes i forbindelse med konverteringen med BusinessGo er valide.
BusinessGo/wisepeople.it kan ikke drages til ansvar for fejl i dine data, eller hvis datagrundlaget ikke gør det muligt at danne visse rapporter i Business Central.
Ovenstående priser dækker kun gennemførsel af den rene konvertering af dine data fra e-conomic til Business Central. Alt anden forbrugt tid (Planlægning, support, undervisning, behovsanalyser, projektledelse, møder, brugeropsætning, hjælp til opsætning af ny funktionalitet, tilpasninger etc.) afregnes efter timeforbrug til gældende timetakst.
Tilbuddet for konvertering gælder kun, hvis du erhverver din Business Central licens hos BusinessGo/wisepeople.it
Vores konverteringsmotor er designet til at inkludere alle dine regnskabsår, og det er derfor ikke muligt at vælge et mindre antal år. Du skal altså vælge alle de regnskabsår, du har data fra i e-conomic.
Vores konverteringsmotor understøtter inkluderingen af alle dine posteringer, og du kan derfor ikke vælge færre. Du skal altså vælge det fulde antal af posteringer, du har i e-conomic.
Standard layout i Microsoft Business Central afviger måske en smule i forhold til den du måske kører med i dag.
Hvis du ikke ønsker at dine kunder skal opleve at du skifter økonomisystem (eller ikke vil bruge én af de fire standardskabeloner), kan vi tilpasse layoutet på din faktura, kreditnota, tilbud, ordrebekræftelse og følgeseddel i Business Central, så det minder om det, du kender fra e-conomic.
Vi kan også tilpasse layoutet præcis som du ønsker det – kontakt os her, så vender vi hurtigt tilbage til dig med en pris.
Basis layout
|
Moderne layout
|
Tidsløst layout
|
Rødt layout
|
Hvis du i dag har e-conomics indscanningsmodul, er du måske vant til at klikke på den enkelte finanspost, for at se en kopi af bilaget.
I forbindelse med konverteringen til Microsoft Business Central kan du vælge om vi skal sørge for at alle dine indscannede bilag bliver importeret og tilknyttet til de enkelte finansposteringer. Præcis som du kender det fra din nuværende løsning.
I forbindelse med konverteringen til Microsoft Business Central kan du vælge om vi skal sørge for at alle dine eksisterende salgsfakturaer inklusive linjer skal konverteres fra Economics til Business Central. Du vil altså kunne udskrive dine gamle fakturaer fra Economics i din nye Business Central.
Når du tager et nyt økonomisystem i brug skal det sættes op til dine konkrete behov. Nogle vælger selv at gøre det eller måske lade deres revisor gøre det. Men vi kan også tilbyde at gøre det ud fra vores Best Practice erfaringer.
Nogle af de punkter vi sætter op:
Vi foretager al opsætningen online. Når vi er færdige med opsætningen kan I gå igang med at bruge og fakturere i Business Central.
Dynamics 365 Business Central brugerprisen afhænger af dit behov. Der er 2 typer af brugere og du skal bestemme dig for hvilken type af bruger hele virksomheden skal bruge. Du kan altså ikke blande brugertyper. Alle priser er pr. navngiven bruger pr. måned eksklusive moms. For alle gælder at der er ubegrænset regnskaber og gratis adgang for revisor.
Dynamics 365 Business Central priser:
Essential: DKK 440 – Al grundlæggende NAV funktionalitet
Premium: DKK 630 – Som Essential + Service og Produktion