da
+45 70 25 11 27

Business Central licenspriser

Læs alt om de forskellige licenstyper til Business Central

Licenstyper og priser i Business Central

Med Dynamics 365 Business Central får du et økonomisystem fra Microsoft, som bygger på den succesfulde Dynamics NAV platform og samtidig er tæt integreret med mange af Microsofts andre platforme, bl.a. Outlook, Office 365 og ikke mindst Power BI.

Du får altså et økonomisystem, der hjælper dig til at digitalisere jeres processer og data på tværs af organisationen og platforme.

Dynamics 365 Business Central er Microsofts nye produktnavn for Dynamics NAV og er bygget på NAV’s platform. Det betyder, at al funktionaliteten fra NAV er til rådighed.

Business Central findes nu både som en Cloud løsning (Software as a Service) og som en on-premise løsning, hvor du kører løsningen på din egen server.

Business Central som Cloud løsning:

Fordelen ved Cloud løsningen er, at du blot betaler en fast månedlig ydelse pr. bruger og hverken skal købe licenser eller betale et løbende opdaterings abonnement. Du slipper altså helt for at tænke på server, hosting, opdateringer eller andet. Alt leveres direkte, som en færdig løsning der opdateres løbende med de nyeste frigivelser. Helt som du kender det fra Office 365.

Du kan stadig tilpasse Business Central, ligesom du kender det fra NAV. Det nye er, at tilpasninger ligger som såkaldte extensions. Disse extensions ligger isoleret fra standardproduktet, hvorved de løbende opdateringer fra Microsoft ikke berøres.

Licenstyper og priser:

Dynamics 365 Business Central brugerpris afhænger af dit behov. Der er 3 typer af brugere, og du skal bestemme dig for hvilken type hele virksomheden skal bruge. Du kan altså ikke blande brugertyper. Alle priser er pr. navngiven bruger pr. måned eksklusive moms. For alle gælder at der er gratis adgang for revisor.

Dynamics 365 Business Central priser:

Basic: DKK 155 – Light “C5” version til maks 3 brugere. Simpelt bogholderi og simpelt salg, fakturering og køb

Essential: DKK 440 – Al grundlæggende NAV funktionalitet

Premium: DKK 630 – Som Essential + Service og Produktion

Derudover er det muligt at købe brugere der kun kan se og godkende

Team Member: DKK 50 – Udskriv rapporter samt se og godkende

Business Central Essentials

Basisudgaven med al grundfunktionalitet
DKK440pr. bruger/ md.

  • Basisudgaven med al grundfunktionalitet
  • Du betaler ikke ekstra for poster, flere regnskaber og flere dimensioner, de er med i brugerprisen
  • Understøtter 25 sprog
  • Effektiv finansstyring inkl. valuta og budgethåndtering
  • Avanceret lagerstyring
  • Projekt og ressourcestyring
  • Mobilversion med ensartet oplevelse på tværs af Windows-, iOS- og Androidenheder
  • Gem og overfør data på tværs af dine systemer

Business Central Premium

Essentials + Produktion + Service
DKK630pr. bruger/ md.

  • Al funktionaliteten fra Essentials
  • Produktion
  • Service

Business Central Basic

Begrænset funktionalitet
DKK155pr. bruger/ md.

  • Light version af Essentials med begrænset funktionalitet
  • Maksimalt 3 navngivne brugere
  • Tilbydes kun i Danmark